سایت در حال بارگذاری است ...
  • 5

بازاریابی دیجیتال برای هتل ها – قسمت اول

صنعت گردشگری جهانی از سال ۲۰۰۵ تاکنون به طور مداوم رشد داشته‌است. سازمان جهانی گردشگری گزارش شده است که تعداد بازدید کنندگان (گردشگران بین المللی) از 528 میلیون نفر در سال 2005 به 1.91 میلیارد در سال 2015 افزایش یافته است. پیش‌بینی‌های برآورد شده حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۰، تعداد گردشگران بین‌المللی از ۱.۸ میلیارد نفر تجاوز خواهد کرد. اروپا مقصد مورد علاقه است و بیشترین مسافر را دارند (تقریبا 607 میلیون گردشگر خروجی در سال 2015). براساس گزارش سازمان توریسم جهانی (۲۰۱۶)، صنعت سفر و گردشگری یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی با سهم اقتصادی بیش از ۷.۶ تریلیون دلار آمریکا است. در سال ۲۰۱۵، درآمد جهانی گردشگری از سال ۲۰۰۵ دو برابر شد و تقریبا

۱.۲۶ تریلیون دلار آمریکا شد. در سال ۲۰۱۵، چین بیش‌ترین مخارج گردشگری بین‌المللی را داشت و پس از آن آمریکا و آلمان به دنبال آن بودند. شهر شماره یک در هزینه‌های بازدید کننده بین‌المللی دبی (امارات متحده عربی) بود که در آن گردشگران بیش از ۳۱.۳ تریلیون دلار آمریکا  در سال ۲۰۱۶ خرج کردند.

 

عواملی که تقاضای گردشگری و سفر را تحت تاثیر قرار می دهند

اگرچه هدف این کتاب بررسی ویژگی‌های مقاصد موفق در سراسر جهان نیست اما درک آن عوامل موثر بر تقاضای گردشگری ضروری است. مطالعات زیادی در سطح بین‌المللی و حتی در مناطق خاص وجود دارد. در چندین مقاله منتشر شده توسط سازمان جهانی گردشگری ، عوامل زیر در حال شکل‌گیری سطوح بازار گردشگری جهانی هستند:

عوامل بیرونی که بر توسعه گردشگری تاثیر می‌گذارند:

  • توسعه اقتصادی و مرحله توسعه
  • سطوح ایمنی و امنیت سفر
  • تغییرات جمعیتی و اجتماعی
  • نوآوری های تکنولوژیک
  • دسترسی به فناوری
  • زیرساخت موجود و سرمایه گذاری احتمالی برای بهبود
  • مسائل مربوط به تاثیرات زیست محیطی
  • تحولات تجاری

حسین عباسی

9 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !