سایت در حال بارگذاری است ...

5 نکته برای بهترین بودن در بازاریابی مهمان نوازی

حرفه ای شدن در بازاریابی مهمان نوازی به عنوان یک رشته ی تخصصی یک شبه اتفاق نمی افتد و مستلزم زمان و تلاش مستمر است. در ادامه به برخی نکات مهم برای موفقیت در شغل بازاریابی مهمان نوازی می پردازیم.

 

بازاریابی و در درجه مهم تر، بازارشناسی، کار اصلی یک متخصص بازاریابی است. شما به عنوان کارشناس بازاریابی مهمان نوازی، باید در بازار محلی و بازار جهانی متخصص باشید. برای انجام اینکار باید از مهارت های تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها نهایت استفاده را ببرید. شما باید منطقه حوزه فعالیت خود را زیر نظر بگیرید. رقبا را به طور مرتب تجزیه و تحلیل کنید تا بهترین جایگاه را برای برند خود انتخاب کنید.

بهترین راه برای ایجاد مزیت رقابتی این است که شکاف بازار مورد نظر خود را از نظر نوع فعالیت، سطح سرویس دهی و خدمات و … بررسی کنید. استراتژی بازاریابی صحیحی ایجاد کنید که از فرصت های مختلف بازار برای متمایز کردن خود از رقبا استفاده کنید.

 

  • محصول خود را بشناسید

به همان اندازه که درک واقعیت های بازار مهم است، داشتن دانش عمیق در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می دهید نیز اهمیت زیادی دارد. وقتی خدماتی ارائه می دهید، باید راجع به استانداردها و شیوه های به روز ارائه آن دائما خودتان را به روز کنید. ویژگی های، معایب و مزایای خدمات خود را شناسایی و در جهت بهبود آن اقدام کنید. خدمات را باید از دیدگاه مشتری خود بررسی کنید تا بتوانید در بهبود تجربه ی مشتری کوشا باشید.

 

  • مشتری خود را بشناسید

مشتریان کسانی هستند که خدمات شما را خریداری می کنند، بنابراین شناخت آن ها بسیار مهم است. مشتریان خود را دسته بندی کنید، مشتریان هدف شما چه بازه سنی دارند؟ به دنبال چه نوع فعالیت هایی هستند؟ مشتریان کسانی هستند که نتایج نهایی را برای کسب و کار شما رقم می زنند، بنابراین درک آن ها بسیار مهم است. با مشتریان خود تعامل کنید و از آن ها در مورد خدماتی که دریافت کرده اند، نظرسنجی کنید.

بازخورد مشتری برای بازاریابی محصولات و خدمات کاملا ضروری است. بنابراین باید به دنبال ایجاد راه های زیادی برای دریافت بازخورد از مشتریان خود باشید. این مورد به شما امکان می دهد تا نیازهای آن ها را به خوبی بشناسید و در زمان مناسب به نیازهای آن ها پاسخ بدهید.

 

  • با اصالت باشید

این مورد شاید ساده به نظر برسد، اما گاهی دشوار است. مردم روزانه با بمباران تبلیغاتی شما و رقبایتان رو به رو می شوند. پس بهترین راه برای جذب مشتریان، صداقت در تبلیغات و با اصالت بودن است. بیش از آنچه انجام می دهید، وعده ندهید، زیرا مشتریان تبلیغات شما را به خوبی می بینند و هنگام دریافت خدمات از شما به اندازه آنچه وعده داده اید، توقع دارند.

 

  • از تکنیک قصه گویی استفاده کنید

موثرترین کمپین های بازاریابی همه در مورد داستان و قصه گویی هستند. داستان ها به تناسب برند شما در نظر گرفته می شود. هدف ایجاد روایتی است که مشتریان شما بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. توصیفات در بازاریابی بسیار مفید هستند و می توانند نرخ تبدیل شما را به شکل معناداری افزایش بدهند. می توانید از مشتریان راضی خود بخواهید از تجربه ی خودشان از دریافت خدمات شما ویدیو بگیرند و آن ها را در شبکه های اجتماعی خودشان به اشتراک بگذارند.

 

بازاریابی مهمان نوازی ابعاد مختلفی دارد. ارائه محصولات و به خصوص خدمات با توجه به نوع و شیوه ای که برای فعالیت برند خود انتخاب کرده اید، متفاوت است. برای تدوین یک استراتژی بازاریابی مناسب با برند خود بهتر است از مشاوره ی کارشناسان وبسایت کسب و کار گردشگری استفاده بفرمایید. ما به شما کمک می کنیم تا متناسب با کسب و کارتان برای مخاطب هدف خود پرسونا بسازید و استراتژی بازاریابی مناسبی تهیه کنید و با برگزاری کمپین بازاریابی مناسب سهم بازار خود را در صنعت مهمان نوازی، افزایش دهید.

حسین عباسی

9 مطلب منتشر شده

درباره این مطلب نظر دهید !