سایت در حال بارگذاری است ...

چگونه مکان خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از مشتریان ما را به خود مشغول کرده این است که چگونه می‌توانند آدرس شرکت یا وب‌سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنند تا هنگامی که نام تجاری یا کلمه کلیدی مورد نظرشان در گوگل جستجو می‌شود، آدرس وب‌سایت به همراه آدرس جغرافیایی و شماره تماس در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

به همین دلیل، در این مقاله چگونگی ثبت مکان در گوگل مپ (Google Map) را به شما به صورت ویدیویی و تصویری آموزش می‌دهیم و سپس کمی از مزایای ثبت مکان در نقشه گوگل هم صحبت می‌کنیم.

آموزش نحوه ثبت مکان در گوگل مپ

خب، برای آنکه محل کار و وب‌سایت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید، در ابتدا باید وارد آدرس Google Maps

البته در ادامه، تمام توضیحات ویدو بالا را نیز به صورت تصویری و قدم به قدم برای شما توضیح داده‌ایم. علاوه بر آن در بخش بعدی مقاله، مزایای ثبت مکان در گوگل را نیز، باهم بررسی می‌کنیم.

تصویری از محیط گوگل مپ

با وارد شدن به گوگل مپ، نقشه شهری که در آن حضور دارید را مشاهده خواهید کرد. با کلیک و کشیدن ماوس، می‌توانید در نقشه جا‌به‌جا شوید و به دنبال موقعیت محلی که می‌خواهید ثبت کنید، بگردید.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

پس از یافتن موقعیت مورد نظر، بر روی منوی سمت چپ کلیک کرده و در پایینِ آن، گزینه‌ی Add a missing place را انتخاب کنید.

آموزش ثیت سایت در گوگل مپ

با انتخاب این گزینه، یک مارکر به همراه یک فرم اطلاعات، بر روی نقشه ظاهر خواهد شد.

آموزش ثبت سایت در گوگل مپ

در این مرحله باید نشانه (مارکر) را در محل مورد نظر قرار دهید. با حرکت دادن نشانه و قرار دادن آن بر روی محل مورد نظر، در بخش آدرس فرم، موقعیت محل در بخش آدرس به صورت خودکار نوشته می‌شود. البته باید گفت که این آدرس بسیار کلی است و شما می‌توانید آدرس را دوباره و به صورت دقیق بازنویسی کنید.

علامت گذاری و آدرس دهی در گوگل مپ

حال به سراغ فرم برویم. شما باید اطلاعات لازم را درون این فرم وارد نمایید. فرم مرتبط دارای بخش‌های زیر است:

  • نام (می‌تواند نام تجاری شما همراه با شعار تبلیغاتی یا کلمه کلیدی مورد نظرتان باشد)
  • آدرس (در این بخش می‌توانید آدرس محل مورد نظر را وارد کنید)
  • دسته‌بندی (در این باکس حوزه فعالیت تجاری‌تان را در بین گزینه‌های موجود انتخاب می‌کنید)
  • شماره تلفن (شماره تلفن محل کار خود را وارد کنید)
  • آدرس وب‌سایت (آدرس وب‌سایت خود را وارد کنید)
  • ساعات کاری (در این قسمت می‌توانید ساعات کاری خود را بر اساس روز تعیین کنید)

تکمیل فرم اطلاعات گوگل مپ

خب، با وارد کردن اطلاعات تقریباً به پایان کار رسیده‎ایم. پیشنهاد می‌کنم در این مرحله یک بار دیگر اطلاعات وارد شده را مرور کنید تا هیچ اشتباه تایپی نداشته باشند. پس از صحت اطمینان از اطلاعات بر روی گزینه Submit کلیک کنید.

و تمام! محل کسب و کار شما اکنون در گوگل مپ ثبت شده است. تنها کافیست منتظر باشید تا اطلاعات شما توسط اوپراتورهای گوگل تایید شود.

همانطور که در ویدیو گفتیم، بررسی درخواست شما ممکن است حدود 15 روز طول بکشد و پس از آن ظرف چند روز آینده، مکان شما در گوگل ثبت خواهد شد.

پس از آنکه موقعیت شرکت‌تان در گوگل مپ و نتایج جستجو ظاهر شد می‌توانید تصاویر مرتبط با شرکت خود را به آن اضافه نمایید. برای این کار کافیست در گوگل مپ نام شرکت خود را جستجو کنید. پس از مشاهده اطلاعات از پایینِ منو، گزینه add photos را انتخاب کرده و تصاویر مورد نظرتان را آپلود کنید.

البته باید گفت که با استفاده از گوگل مپ به جای ابزار Google Map Maker، قوانین تصاویر کمی سخت گیرانه شده است. گوگل قوانین خود را به سمت استفاده از تصاویر واقعی و خیابانی تغییر داده است. بنابراین، اگر قصد دارید تصویری از لوگوی گرافیکی شرکت خود را آپلود نمایید، احتمال اینکه تصویرتان تایید نشود بسیار بالاست.

استفاده از تصاویر واقعی در گوگل مپ

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از تصاویر واقعی محیط کارتان استفاده کنید. همچنین، می توانید تصاویری از نمای ساختمان به همراه بنر تبلیغاتی‌تان را آپلود نمایید چرا که همۀ این کارها برای آسان شدن روند یافتن محل کار شما برای کاربر صورت می‌گیرد.

پیشنهاد!

همانطور که متوجه شدید، ثبت محل کسب و کارتان در گوگل می‌تواند در میزان فروش شما، حسابی مؤثر باشد. اما هزار و یک روش دیگر هم وجود دارد که شما هنوز از آن‌ها خبر ندارید!
خب راه حلش خیلی راحت است. باید مطالعه کنید. سایت نوین هم به عنوان بزرگترین سایت آموزش بازاریابی آنلاین می‌تواند در این زمینه حسابی کمک‌تان کند. کافی است تا به صفحه «آموزش دیجیتال مارکتینگ» یا «آموزش افزایش فروش» ما سری بزنید و در دنیای مقالات و ویدیوهای رایگان ما بگردید.

کمی درباره مزایای ثبت نقشه در گوگل

همانطور که بارها در مقالات سئوی وبلاگ اشاره کردیم (مانند 200 عامل مهم در تعیین رتبه سایت در گوگل)، الگوریتم‌های گوگل به شکلی تنظیم شده‌اند که بر اساس موقعیت جغرافیایی نتایج جستجو را نمایش می‌دهند. به این ترتیب زمانی که شما یک کلمه کلیدی یکسان را در دو کشور یا حتی شهر متفاوت جستجو می‌کنید، نتایج متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. در واقع گوگل تلاش می‌کند کسب و کارهایی را نمایش بدهد که به شما نزدیک‌تر هستند.

 

 

نمایش نقشه گوگل در جستجوهای مرتبط

زمانی که من کلمه رستوران را در گوگل جستجو می‌کنم، بهترین و نزدیک‌ترین رستوران‌ها به من در نقشه نمایش داده می‌شوند.

 

همین موضوع، باعث شد تا مفهومی به اسم سئوی محلی یا Local Seo شکل بگیرد. رعایت نکات سئوی محلی به شما کمک می‌کند تا در جستجوهای مرتبط با یک شهر یا حتی منطقه، در نتایج جستجو حضور داشته باشید. بهتر است بدانید نزدیک به 20 الی 30 درصد از کوئری‌های جستجو، شامل کلمات کلیدی مرتبط با یک شهر یا مکان خاص هستند یا به قصد جستجوی محلی صورت می‌گیرند.

اگر به یاد داشته باشید در مقاله ابزارهای رایگان گوگل، یکی از سرویس‌های گوگل به نام Google My Business را به شما معرفی کردیم. Google My Business یکی از مهم‌ترین ابزارها در سئو و جستجوی محلی به شمار می‌آید. گوگل بیزینس به شرکت‌ها و فروشگاه‌ها امکان می‌دهد تا آدرس جغرافیایی خود را در نقشه گوگل ثبت کنند. به این ترتیب، زمانی که شخصی نام تجاری یا عبارتی مرتبط با تجارت آنها را در گوگل جستجو می‌کند، محل کسب و کارشان به همراه آدرس وب‌سایت، آدرس جغرافیایی، شماره تلفن، ساعات اداری و تصاویری از محیط کاری به وی نشان داده می‌شود.

همچنین، گوگل بیزنس به کاربران امکان می‌دهد تا از همان نتایج جستجو با شرکت‌ها در تعامل باشند و حتی میزان رضایت خود از محصولات یا خدمات را با دیگران به اشتراک بگذارند. اضافه کردن تصاویر می‌تواند به کاربران کمک کند تا با محیط کسب و کار و موقعیت جغرافیایی یک شرکت بیشتر آشنا شوند. به طور کلی باید گفت استفاده از Google My Business حضور یک کسب و کار را در نتایج جستجو پر رنگ می‌کند.

با تمام این اوصاف، یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن هم این است که به دلیل تحریم‌های موجود، کاربران ایرانی امکان استفاده از ابزار Google My Business را ندارند؛ که البته خبر جدیدی هم نیست.

در اینجا ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که  تکلیف کاربران ایرانی چیست؟ خب، در پاسخ باید بگوییم درست است که کاربران ایرانی به ابزار گوگل بیزینس دسترسی ندارند، اما همانطور که در این مقاله یادگرفتیم، راه دیگری هم برای ثبت مکان در گوگل وجود دارد.

اگر مکان جغرافیایی دفتر کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید، تقریباً امکانات مشابهی با Google My Business دریافت خواهید کرد. گوگل مپ هم مانند Google My Business به شما امکان می دهد تا مکان دفتر، آدرس اینترنتی، شماره تلفن و تصاویری از محل کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید. مهم‌تر از همه اینکه زمانی که اگر فردی نام تجاری یا عبارت مرتبط با تجارت شما را در گوگل جستجو کند، تمام این اطلاعات در نتایج جستجو به وی نمایش داده خواهد شد. چه چیزی بهتر از این می‌خواهید؟ در تصویر زیر می‌توانید باکس معرفی ما را در جستجوی رسانه تجارت نوین را ببینید.

نتیجه‌گیری

استفاده از گوگل مپ، تاثیر مستقیمی بر روی سئوی محلی و دیده شدن شما در نتایج جستجو خواهد داشت. به خصوص برای کسب و کارهایی که به طور مستقیم و حضوری با مخاطب‌های خود در تماس هستند. همچنین، نمایش موقعیت جغرافیایی در نتایج جستجو برای کاربران این پیام را دارد که با کسب و کاری معتبر سر و‌ کار دارند. با ثبت مکان جغرافیایی در گوگل مپ، مطمئناً میزان دسترسی و اعتماد کاربران به وب‌سایت شما دوچندان خواهد شد. پس اگر تا امروز شرکت خود را در نقشه گوگل ثبت نکرده‌اید، فرصت را از دست ندهید و همین الان دست به کار شوید. ما نحوه اینکار را در این راهنما به طور کامل به شما آموزش دادیم. البته اگر وقت و زمان کافی برای اینکار را ندارید، می‌توانید از خدمات ما هم برای ثبت مکان خود در گوگل مپ استفاده کنید.

مثل همیشه، منتظر نظرات و سوالات شما هستیم.

شوید.

نکته: برای آنکه بتوانید مکان خود را در سرویس گوگل مپ به ثبت برسانید، حتماً باید با اکانت جیمیل خود وارد شوید. اگر اکانت Gmail ندارید، بهتر است پیش از هرکاری یک اکانت Gmail برای خود بسازید.

در ویدیو زیر، راه و روش ثبت مکان در گوگل مپ را از طریق گوشی موبایل و کامپیوتر، توضیح داده‌ایم. حتماً ویدیو را نگاه کنید تا 5 دقیقه‌ای وارد گوگل مپ شوید.

دانلود باکس

ایمان کرامتی

11 مطلب منتشر شده

ایمان کرامتی سلام خدمت شما، ایمان هستم مدیر و موسس آیکاوب، بیش از 6 سال تو حوزه وب هستم و در کنار وبلاگ نویسی و طراحی سایت و همچنین برنامه نویسی اندروید در زمینه شبکه و دوربین های مداربسته نیز فعالیت دارم. خوشحال میشم اگه سوالی داشته باشید با بنده مطرح کنید.

درباره این مطلب نظر دهید !